piątek, 16 września 2016

Te wstrętne komary




Każdy z was zmaga sie z komarami w tym okresie, najbardziej uciążliwe są wtedy kiedy na świat przyjdzie dziecko. Nie możesz włączyć nic na komary do kontaktu, nie możesz potruć bo wietrząc wlecą nowe. Wszystkie środki do użytku od 1 roku życia I co teraz? To pytanie pojawia się często. Można zakupić moskitiere do okna. Taka dobra to koszt ok 100-200 zł (zakladana do okna nie na). Taka tańsza 10-20 zł ( te już zakładane na okno np.: przyklejane na ramę). Wtedy jesteśmy i my zabezpieczeni. Ale... nie każdego na to stać. U nas było kilka sposobów wypróbowanych.

✖ Lampka do kontaktu





Napięcie zasilania 220-240V 50Hz.
Wysokość lampy 12 cm.
Energooszczędna. 

Na początku zdawała test. Ale później komary w moim pokoju nawet nie podlatywały. 

Koszt: 5-10 zł.

Lampa na owady


Napięcie zasilania 50/60Hz 230 V
Wysokość lampy 20cm 
Typ UV-A

Lampa jest dobra. Ale niestety nie ma miejsca gdzie ją zawiesić. Postawiona nie przyciąga tak komarów jak gdyby miała wisieć. Pytanie "dlaczego??". Nie znam się. 

Koszt: 10-20 zł

Środki na komary

Przez jakiś czas stosowałam środek Antykomar



Początkowo komary AŻ tak nie gryzły ale jednak zawsze coś. Zapach jak dla mnie jest ostry, bardzo ziołowy. Nie podoba mi się. Kupiłam bo Pani z apteki poleciła. Oczywiście na dziecko nie psikamy. Najlepiej na pieluche i powiesić na łóżeczku żeby nie dosięgnęło. Jak dla mnie nie zdało testu

Koszt ok 10 zł.

Moskitiera na okno z magnesami




Fajny pomysł. Gdyby nie to że jakoś jest fatalna. Kilka razy użyta i juz do wyrzucenia. Może ja trafiłam na felerną.

Koszt 10-20 zł 

Moskitiera na łóżeczko


Po czasie kiedy ręce mi już opadły postanowiłam że kupię moskitiere na łóżeczko. Zakup okazał się strzałem w dziesiątkę! 🎉 Żałuję że nie kupiłam od razu. Od dnia kiedy kupiłam synowi moskitiere ani razu nie zauważyłam u niego pogryzień. Oczywiście coś za coś. Czasami jakiś pobzyczy mi koło ucha i ugryzie. 



Szerokość to aż 590cm a jej wysokość 170 cm. Wykonana z białego woalu - nie zabiera światła i jest przewiewna. Górna część wykonana z kolorowej bawełnianej tkaniny. Moskitiera zasłania całe łóżeczko dookoła. Można ją mocować z każdej strony. Dostępne są różne kolory. Bardzo funkcjonalna i świetnie wygląda.

Koszt: 50-70 zł.

Na rynku dostępne są różne balsamy i płyny do kąpieli które mają odstraszać komary. Ale to już duży koszt. 

Warto też dziecko kąpać w takim okresie codziennie, lub chociaż przemyć husteczkami nawilżającymi aby wyeliminować pot który przyciąga komary.

Moim  skromnym zdaniem warto zainwestować te 60-70 zł w moskitiere na łóżeczko. ☺☺☺

W komentarzach napiszcie jak wy sobie radzicie z komarami ☺

#komary #niemowle #jaksobieradzic #testy

1 komentarz: